Informații Dosar : 1818/85/2021 - Tribunalul Sibiu
Detalii Dosar |
|||
---|---|---|---|
1818/85/2021 | 08/07/2021 | cererea debitorului (art.66 alin.10 din Legea nr.85/2014) | Fond |
Termene de judecată |
||
---|---|---|
Data Termen | Solutie pe scurt | Detalii Solutie |
06/04/2022 | Legea 85/2006 privind insolventa | Tribunalul Sibiu Dosar nr. 1818/85/2021 ÎN NUMELE LEGII HOTĂRĂŞTE: Aprobă raportul final întocmit de către lichidatorul judiciar RELCO ACTIVE SPRL Sibiu. Închiderea procedurii insolvenţei debitorului ECO ZISS SIBIU SRL, J32/1136/2016, CUI 36485640 ?i radierea acestuia din registrul comerţului, în temeiul art.175 al.2 din Legea nr.85/2014 privind procedurile de prevenirea insolven?ei ?i de insolven?ă. Descarcă lichidatorul judiciar de orice îndatoriri şi responsabilităţi, în temeiul art.180 din Legea nr. 85/2014. Aprobă decontul lichidatorului judiciar practician în insolvenţă RELCO ACTIVE SPRL Sibiu, în cuantum de 4.240,06 lei, ce se va plăti din fondul de lichidare. Dispune notificarea prezentei sentinţe Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Braşov prin Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Sibiu şi Oficiului Registrului Comerţului de lângă Tribunalul Sibiu pentru efectuarea menţiunii de radiere, precum şi tuturor creditorilor prin publicarea prezentei în Buletinul procedurilor de insolvenţă, în temeiul art.179 din Legea nr. 85/2014. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare, termen care curge însă de la data publicării în Buletinul procedurilor de insolvenţă a prezentei hotărâri. Cererea de apel se depune la Tribunalul Sibiu. Pronunţată, azi 06.04.2022, prin punerea la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei. Judecător Sindic, |
12/01/2022 | Amâna cauza | pentru valorificarea bunurilor , întocmirea raportului cu propunerea de închidere a procedurii |
13/10/2021 | Amâna cauza | pt.continuarea proc. |
15/07/2021 | Admis | DISPUNE: Admite cererea formulată de debitorul ECO ZISS SIBIU SRL, Deschide procedura simplificată de insolvenţă a debitoarei în temeiul art.71 alin. 1 teza finală raportat la art. 67 alin. 1 lit. g coroborat cu art. 38 alin. 2, lit. e din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenirea insolven?ei ?i de insolven?ă. Dizolvarea societăţii şi ridicarea dreptul de administrare al fo/stului/ştilor administrator/i social/i a/l/i debitorului, în temeiul art. 85 alin. 4 raportat la art.145 alin. 2 NCI. Desemnează ca lichidator judiciar provizoriu pe practicianul în insolvenţă RELCO ACTIVE SPRL Sibiu, în temeiul art.73 raportat la art. 45 alin. 1 lit. d coroborat cu art. 57 alin.1 NCI, care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 64 NCI şi de către judecătorul sindic, cu o retribuţie de 800 de lei/lunar până la confirmarea/înlocuirea sa de către adunarea creditorilor şi care va fi retribuit pe bază de decont justificativ ce se va achita din averea debitoarei sau, în lipsa disponibilităţilor în contul debitoarei, din fondul de lichidare prevăzut la art. 39 alin. 4 NCI. Obligă debitorul, prin administrator/i social/i, ca în termen de 10 zile de la deschiderea procedurii să pună la dispoziţia lichidatorului judiciar provizoriu toate informaţiile şi documentele apreciate ca necesare de către acesta din urmă cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista cuprinzând transferurile patrimoniale făcute în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii, în baza art.82 alin.1 din NCI. Pentru ambele obligaţii fo/stul/ştii administrator/i social/i va/vor fi notificat/ţi de către administratorului judiciar provizoriu şi la domiciliul actual în acest sens, după solicitarea acestor date de la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor competentă sau prin verificare directă a actului de identitate în cazul prezentării fo/stului/ştilor administrator/i social/i, inclusiv cu menţiunea că nedepunerea listei cu toţi creditorii societăţii conform prevederilor art.67 al.1, lit. c coroborat cu art. 74 din NCI are drept sancţiune faptul că aceştia sunt consideraţi de drept în termenul de depunere a cererilor de admitere a creanţelor, prin depunerea unei cereri de admitere la masa credală şi vor prelua procedura în stadiul în care se află în momentul înscrierii lor la masa credală, conform prevederilor art. 99 al. 3 NCI. Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar provizoriu următoarele atribuţii pentru care urmează a face dovada la dosar: - ca în termen de maxim 10 zile de la notificarea deschiderii procedurii să convoace adunarea generală a acţionarilor, asociaţilor sau membrilor persoanei juridice în vederea desemnării administratorului special, în baza art. 53 alin.1 raportat la art. 52 NCI, cu menţionarea în convocator a sancţiunii decăderii din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special, în cazul în care nu se desemnează un administrator special, precum şi a faptului că - de la data deschiderii procedurii - convocarea, prezidarea şi asigurarea secretariatului şedinţelor adunării acţionarilor/asociaţilor ori membrilor debitorului persoană juridică se face numai de către lichidatorul judiciar; - să înregistreze, de îndată după desemnarea administratorului special, la ORC menţiunea privitoare la acesta pentru opozabilitate faţă de terţi, conform art. 190 al.1, lit. e din OMJ nr. 2.594/C*) din 10 octombrie 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor; - ca în termen de cel mult 40 de zile de la desemnare să examineze activitatea debitorului în raport cu situaţia de fapt şi să întocmească un raport amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la insolvenţă după verificarea persoanele împuternicite la bănci de către debitoare şi operaţiunile efectuate de acestea, a solicitării de la ANAF a conturilor declarate şi a verificării operaţiunilor derulate prin acestea, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă şi a existenţei premiselor angajării răspunderii acestora în condiţiile prevederilor art. 169-173 ce va fi mai întâi prezentat adunării creditorilor spre dezbatere şi apoi supus judecătorului-sindic, în baza art.97 raportat la art. 64 alin. 1 lit. a NCI, asigurând totodată posibilitatea de consultare a raportului de cauze la sediul său, pe cheltuiala solicitantului, o copie a acestuia urmând a o depune la dosarul cauzei şi la registrul comerţului, comunicând-o totodată şi societăţii debitoare, - notificarea deschiderii procedurii debitorului către furnizorii de servicii - electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice sau altele asemenea (dacă există numai în perioada de observaţie şi de reorganizare), debitorului, creditorilor, chiar şi fostului administrator statutar dacă figurează în nume propriu în lista creditorilor depusă, la solicitarea practicianului în insolvenţă, în condiţiile art. 99 NCI – cu cel puţin 10 zile înainte pentru îndeplinirea termenului-limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor, inclusiv părţilor vătămate constituite părţi civile în procesul penal dacă există şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Sibiu, care se va realiza conform Codului de procedură civilă, prin publicare într-un ziar de largă circulaţie şi prin Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, creditorii având drept de opoziţie faţă de încheierea de deschidere a procedurii, în termen de 10 zile de la comunicarea notificării, în baza art. 71 alin. 2 raportat la art.77, 99 şi 100 NCI coroborat cu art.21 al.1,lit. f din Legea nr.26/1990, (această notificare trebuie să menţioneze şi faptul că e necesar ca - cererile de admitere a creanţelor să cuprindă pe lângă aspectele generale ale oricărei cereri adresate instanţei (art.148 coroborat cu art.194 C.pr.civ.) şi menţiunile speciale prevăzute de art.104 din acelaşi act normativ, să se refere la creanţe anterioare datei de deschidere de insolvenţă şi să aibă ataşată dovada achitării taxei judiciare de timbru în sumă de 200 lei iar în cazul cererilor de repunere în termen (alte cazuri decât cele privind nenotificarea) cu 20 lei, dovada calităţii de reprezentant legal al persoanei juridice - aspect ce va fi verificat de către practicianul în insolvenţă - cu ocazia analizării fiecărei cereri, solicitând această dovadă - în cazul în care nu a fost anexată, raportat la dispoziţiile art.58 al.2/art.64 al.1, lit.l NCI, - ca în termen de 60 de zile de la data deschiderii procedurii să inventarieze şi sigileze bunurile din averea debitorului, precum şi îndeplinirea celorlalte operaţiuni de lichidare pe baza informaţiilor primite de la debitor în condiţiile art. 67 sau 74 şi/sau pe baza oricăror informaţii şi documente solicitate autorităţilor competente potrivit legii în condiţiile art. 96 (CF, AEGRM/RNPM [art.18,2.413 C.civ. şi art.1 al.4 coroborat cu art.4 al.1 din Legea nr.297/2018], direcţia fiscală locală/comisia locală de fond funciar sau orice alte autorităţi competente similare) ori în baza propriilor verificări din registrele publice specifice şi să ataşeze dovada la dosar, în baza art. 64 lit. d coroborat cu art. 101, 151 şi următoarele NCI. Totodată ca, în cazul în care există bunuri în averea debitorului, în termen de două zile de la depunerea raportului de evaluare la dosarul cauzei să transmită spre publicare în BPI un anunţ în acest sens cu menţiunea expresă că împotriva acestuia se pot formula obiecţiuni în termen de maximum 5 zile de la această publicare. În cazul în care debitorul are bunuri supuse transcripţiei, inscripţiei sau înregistrării în registrele de publicitate, lichidatorul judiciar va trimite instanţelor, autorităţilor ori instituţiilor care ţin aceste registre o copie de pe hotărârea de deschidere a procedurii, spre a se face menţiune în baza art. 101 al. 2 NCI coroborat cu art.902, al.2, pct. 16 C. civ. În baza art. 100 alin. 1 lit. b NCI fixează termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului la 30.08.2021, care trebuie să cuprindă pe lângă aspectele generale ale oricărei cereri adresate instanţei (art.148 coroborat cu art.194 C.pr.civ.) şi menţiunile speciale prevăzute de art.104 din acelaşi act normativ, să se refere la creanţe anterioare datei de deschidere de insolvenţă, să aibă ataşată dovada calităţii de reprezentant legal al persoanei juridice şi dovada achitării taxei judiciare de timbru în sumă de 200 lei iar în cazul cererilor de repunere în termen (alte cazuri decât cele privind nenotificarea) cu 20 lei. În baza art. 100 alin. 1 lit. c coroborat cu 105 al.1 şi 2 şi respectiv 106 NCI raportat la art. 64, lit. l din acelaşi act normativ şi ţinând cont de HP nr.11/2016 şi 53/2018 a ÎCCJ, art.1222 al. 1 din OUG nr.92/2003/art. 180 al.1 din Legea nr. 207/2015 fixează termenul limită pentru verificarea fiecărei creanţe şi a documentelor depuse, inclusiv sub aspectul existenţei dovezii de timbrare a acestora cu suma de 200 lei iar în cazul cererilor de repunere în termen (alte cazuri decât cele privind nenotificarea) cu 20 lei, a dovezii calităţii de reprezentant legal al persoanei juridice precum şi al intervenirii sau nu al prescripţiei extinctive a creanţei, (cu excepţia dispoziţiilor art.102 al.1 NCI, sens în care - la nevoie - lichidatorul va efectua verificări inclusiv la ITM în îndeplinirea atribuţiilor legale cu luarea în considerare a dispoziţiilor art.19 din Legea nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale), întocmirea şi publicarea în BPI a tabelului preliminar al creanţelor, cu menţionarea ponderii fiecărei creanţe din categorie dar şi din totalul valoric al masei credale, la data de 10.09.2021. În anunţul de publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe lichidatorul judiciar va menţiona în mod expres că termenul de depunere Tribunalul Sibiu a contestaţiilor împotriva tabelului preliminar este de 7 zile de la publicare în BPI şi va indica cerinţele prevăzute la art.111 alin.3-5 din legea insolvenţei pentru depunerea contestaţiilor, inclusiv necesitatea achitării taxei judiciare de timbru de 200 lei, iar în cazul cererilor de repunere în termen (alte cazuri decât cele privind nenotificarea) cu 20 lei, sub sancţiunea anulării. Odată cu publicarea în BPI a tabelului preliminar de creanţe, lichidatorul judiciar va trimite de îndată notificări creditorilor ale căror creanţe sau drepturi de preferinţă au fost trecute parţial în tabelul preliminar de creanţe sau înlăturate, precizând totodată şi motivele iar în cazul contestării acestui tabel să anexeze la raportul ce-l va depune la dosarul asociat dovada comunicării notificării privitor la motivelor avute în vedere pentru aceast/ă/e măsur/ă/i, precum şi să depună la dosarul de bază odată cu tabelul preliminar un raport detaliat privind analizarea fiecărei declaraţii de creanţă atât în ce priveşte cele admise, cât şi cu privire la cele respinse. În baza art. 100 alin. 1 lit. d coroborat cu art. 111 alin.6 NCI fixează termenul de definitivare a tabelului creanţelor cu menţionarea ponderii fiecărei creanţe din categorie dar şi din totalul valoric al masei credale, la data de 07.10.2021 ?i de soluţionare a eventualelor contestaţii la data de 13.10.2021. Întocmirea şi publicării în BPI a tabelului definitiv al tuturor creanţelor împotriva averii debitorului se va face de către lichidatorul judiciar numai după ce toate contestaţiile la creanţe au fost soluţionate şi s-a predat raportul de evaluare a garanţiilor - dacă există, (până la data stabilită pentru depunerea tabelului definitiv al creanţelor aspect ce presupune că practicianul în insolvenţă, în îndeplinirea atribuţiilor sale conform art. 61 din acelaşi act normativ faptul că încheierea contractelor cu experţii etc. trebuie să corespundă celerităţii procedurii şi în acord cu termenele stabilite de către judecătorul sindic, acesta având obligaţia punerii la dispoziţia expertului a documentelor necesare efectuării evaluării), tabel în care se va arăta suma, prioritatea şi situaţia fiecărei creanţe, beneficiară sau nu a unei cauze de preferinţă, conform art.112 NCI dar şi ponderea fiecărei creanţe din categorie cât şi din totalul valoric al masei credale în baza art.64 al.1 lit. l NCI. Obligă lichidatorul judiciar să facă dovada publicării în BPI a anunţului cu privire la depunerea raportului de evaluare a garanţiilor (dacă există) din averea debitorului. În baza art. 100 alin. 1 lit. e NCI stabileşte data primei şedinţei a adunării creditorilor la 16.09.2021, ora urmând a fi stabilită de către practicianul în insolvenţă, ce va avea loc la sediul lichidatorului judiciar provizoriu având ca ordine de zi alegerea Comitetului de Creditori şi confirmarea/înlocuirea lichidatorului judiciar provizoriu, stabilirea onorariului acestuia, alegerea comitetului creditorilor şi analizarea raportului cu privire la cauzele şi împrejurările care au dus la apariţia insolvenţei debitorului şi care va fi convocată şi prezidată de lichidatorul judiciar provizoriu ce va depune totodată la dosarul cauzei procesul-verbal şi hotărârea Adunării creditorilor aferentă, precum şi dovada publicării acesteia în Buletinul procedurilor de insolvenţă, cu menţiunea că hotărârea poate fi contestată de creditori, pentru motive de nelegalitate, în termen de 5 zile de la data publicării în BPI. În baza art.64 al.1 lit. l coroborat cu art. 40, 105 şi 146 NCI stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar sau a celui provizoriu ca organ al procedurii obligaţia: - îndeplinirii tuturor atribuţiilor stabilite de lege şi de judecătorul sindic până la eventualitatea dată la care judecătorul sindic va dispune prin încheiere încetarea atribuţiilor sale conform art. 57 al.7 NCI; - de a proceda, pe parcursul procedurii, la solicitarea şi verificarea integrală şi fără ştersături a tuturor documentelor ce privesc eventuale cesiuni de creanţă etc., în sensul de a verifica şi conţinutul contractelor de cesiune care reprezintă raportul substanţial dintre cedent şi cesionar prin raportare la dispoziţiile art. 1566 şi următoarele C.civ., inclusiv sub aspectul prevederii preţului, ca element esenţial/constitutiv al unei asemenea operaţiuni juridice atunci când sunt cu titlu oneros (art.1650 şi următoarele C.civ.) şi care trebuie să rezulte cu certitudine din actul întocmit în condiţiile legii şi nu dedus din acest act sau din altul la care face trimitere şi care nu este depus spre verificare, sau eventual cu titlu gratuit (act autentic, art.1011 C.civ.), - în cazul în care se invocă faptul că, aceste solicitări ar reprezenta un secret comercial/secret bancar/act confidenţial, acest aspect trebuie să aibă la bază o cerere temeinic argumentată în fapt şi drept a celui care o invocă, de ce anume sunt astfel apreciate/calificate de către aceste terţe persoane faţă de procedură sau chiar eventuali participanţi la procedură şi care să implice secretizarea/confidenţialitatea acestora sub aspectul preţului cesiunii etc. şi păstrarea integrală a acestora în condiţii specifice (confidenţiale) de către instanţă, la sediul căreia urmează a fi depuse şi verificate de către lichidatorul judiciar sau prin verificarea personală a acestor documente de către practicianul în insolvenţă şi consemnarea verificării lor în raportul întocmit şi depus la dosarul cauzei sub aspectul existenţei preţului (onerozităţii) cesiunii, - de a verifica conţinutul încheierilor de şedinţă prin intermediul parolei primite, în cazurile în care nu este prezent la termenele de judecată acordate în procedură, în vederea îndeplinirii obligaţiiilor instituite de către judecătorul sindic; - de a studia în timp util toate documentele care se depun la dosarul cauzei între termene astfel încât să fie în măsură să întocmească rapoarte cu precizarea numărului acest/uia şi a datei întocmirii sale, să formuleze opinii etc. în cunoştinţă de cauză cu cel puţin cinci zile calendaristice înainte de următorul termen de judecată stabilit, - de a convoca adunarea creditorilor pentru întregirea (alegerea) comitetului creditorilor (când există) în cazul în care creanţa unuia dintre membrii a fost satisfăcută, precum şi atunci când unul dintre membrii comitetului cesionează etc. creanţa sa, - de a verifica persoanele împuternicite la bănci de către debitoare şi operaţiunile efectuate de acestea şi de a solicita de la ANAF conturilor declarate şi verificarea operaţiunilor derulate prin acestea, - de a depune la dosar în timp util, pentru cazurile prevăzute de lege şi cele stabilite de judecătorul sindic, dovada publicării actelor întocmite de către acesta în BPI (extras, raport lunar etc.), în vederea curgerii termenelor prevăzute de lege. În baza art.86 NCI, dispune tuturor băncilor la care debitorul are sume în conturi să nu dispună de acestea fără un ordin al lichidatorului judiciar, sens în care cel din urmă va comunica de urgenţă acestor bănci instituirea interdicţiei, sub sancţiunea atragerii răspunderii băncii pentru prejudiciul creat. În baza art. 39 coroborat cu art.163 al.3 (158,209) NCI dispune deschiderea contului unic de către practicianul în insolvenţă de îndată ce primeşte prezenta minută la o unitate bancară din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii. Eventualele disponibilităţi băneşti vor fi păstrate într-un cont special de depozit bancar. În baza art. 76 NCI dispune comunicarea hotărârii de deschidere a procedurii insolvenţei către instanţele judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul debitorului declarat la registrul corespunzător şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi. În baza art. 71 NCI dispune comunicarea de îndată a prezentei minute lichidatorului judiciar provizoriu. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicarea hotărârii. Cererea de apel se depune la Tribunalul Sibiu. Stabileşte termen în vederea desfăşurării procedurii la 13.10.2021. Dată în camera de Consiliu şi pronunţată, azi 15.07.2021 prin punerea la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei. |